Reklama dzieli się na różne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak również dużo innych, niemniej jednak statystyki uwypuklają klarownie, że na ludzi najpoprawniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednak nie jedynie – wkracza w to bezsprzecznie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane oraz emitowane filmiki. Pomimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego kontrahenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategia marki kraków
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, oczywiście prawdopodobnego konsumenta są bardzo przeróżne. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezwykle poprawnie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a w następstwie tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy marketingowe.
